lördag 31 december 2011

Gott Nytt År!


Jag vill tacka alla för ett intressant bloggår, mitt första riktiga. Första gången jag bloggade var den 14 december 2010. Artikeln handlade om Julian Assange och hade rubriken "Likhet inför lagen". Den fick faktiskt fyra kommentarer och det inspirerade. Antalet besökare har sedan dess ökat sakta men säkert. Jag har själv hittat många intressanta bloggar, som jag följer. De sociala medierna har blivit en viktig informationskälla i takt med att gammalmedia allt mer sviker sitt uppdrag. 
Under året har jag också upptäckt att Flashback inte bara är en dyngpöl, utan det finns massor av intressanta trådar och kunniga och insatta forummedlemmar. Jag har kunnat hämta viktig information till mina artiklar just på Flashback.
Det är i stort sett fyra områden som jag skrivit om under året. Det är Julian Assange, #prataomdet, Libyen och artiklar relaterat till "feminismens Saudiarabien". I särklass flest läsare har de två första ämnena haft. De har också varit de mest kommenterade. 
Vad är då mitt bestående intryck av bloggåret 2011? De som följt gammelvargen, vet att det är det fria fall som gammalmedia befinner sig i. Bara det att Stora Journalistpriset delas ut till Cecilia Uddén för hennes ensidiga rapportering från Libyen och till Sofia Miarjamsdotter och Johanna Koljonen för den tviveaktiga kampanjen #prataomdet säger allt. Att Expressen tilldelar Aftonbladets Anette Holmqvist "Per Wendels Nyhetspris" för att hon lurade Håkan Juholt att tro att han brutit mot reglerna för bostadsbidrag, är ett annat botten napp.
De sociala medierna får mot denna bakgrund en allt större betydelse för att värna vårt land mot krafter som på alla sätt försöker slå sönder det. 
Vi ses 2012!!

Gammelvargen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna, men använd någon form av namn, eftersom det är svårt att svara anonyma.